cover
Contact Name
Sonya Sulistyono, ST., MT., IPM.
Contact Email
sonya.sulistyono@unej.ac.id
Phone
+62331-410241
Journal Mail Official
jrsl.sipil@unej.ac.id
Editorial Address
Universitas Jember
Location
Kab. jember,
Jawa timur
INDONESIA
Jurnal Rekayasa Sipil dan Lingkungan
Published by Universitas Jember
ISSN : -     EISSN : 25489518     DOI : https://doi.org/10.19184/jrsl.v3i2
Jurnal Rekayasa Sipil dan Lingkungan (JRSL) adalah jurnal peer-review nasional dan akses terbuka. Artikel penelitian yang diterbitkan mencakup semua aspek teknik sipil, termasuk Rekayasa Struktural, Rekayasa dan Manajemen Transportasi, Manajemen Konstruksi, Rekayasa Hidro, Rekayasa Geoteknik, dan Rekayasa Lingkungan.
Articles 8 Documents
Search results for , issue "Vol 2 No 02 (2018): JURNAL REKAYASA SIPIL DAN LINGKUNGAN" : 8 Documents clear
PLANNING OF BICYCLE LANE IN JEMBER UNIVERSITY Nur Fahmi Anshori; Akhmad Hasanuddin; Nunung Nuring Hayati
Jurnal Rekayasa Sipil dan Lingkungan Vol 2 No 02 (2018): JURNAL REKAYASA SIPIL DAN LINGKUNGAN
Publisher : Universitas Jember

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (516.713 KB) | DOI: 10.19184/jrsl.v2i02.8345

Abstract

Jember University is a university located in Jember, a tropical city in the southeast of East Java. Jember University being in the green area so providing calm in carrying out of academic activities. furthermore, many bicycle users can helping to decrease many air pollution in campus area. With the pride of the campus known as green area and ecological deserve dedicated lanes for cyclist to make sense and comfort for users. Due to many bicycle users in campus area again some problem. The problems of planning a lanes for bicycle is what are the lanes, the location of lanes and circulation of lanes.Purpose of this research how to plan some users bicycle can feel safety and comfort. This research hope gift to Jember University a benefits and how to make a good management the modes of transportation in campus are, specially some bicycle users. Universitas Jember adalah sebuah perguruan tinggi negeri yang terletak di kota Jember, sebuah kota beriklim tropis di bagian tenggara Provinsi Jawa Timur. Kampus UNEJ berada di kawasan hijau yang ramah lingkungan sehingga memberikan ketenangan dalam melaksanakan kegiatan akademik. Selain itu banyaknya pengguna sepeda di Universitas Jember juga membantu mengurangi polusi udara di daerah kampus. Dengan kebanggaan kampus yang dikenal sebagai kawasan hijau dan ramah lingkungan selayaknya disediakan jalur khusus untuk pesepeda agar memberikan keamanan dan kenyamanan untuk pesepeda. Seiring dengan bertambahnya pengguna sepeda di areal Universitas Jember timbul beberapa permasalahan. Permasalahan yang timbul dalam perencanaan jalur pesepeda adalah seberapa besar lebar jalur, tata letak jalur, dan sirkulasi jalur. Tujuan dari penelitian ini yakni merencanakan jalur pesepeda yang aman dan nyaman untuk dilewati pesepeda . Penelitian ini diharapkan dapat memberikan manfaat bagi Universitas Jember dalam mengelola sarana transportasi di dalam kampus UNEJ khususnya pengendara sepeda.
THE PLANNING OF ARTIFICIAL RECHARGED WELLS AT PURI BUNGA NIRWANA, BUKIT PERMAI, AND GUNUNG BATU HOUSINGS AT JEMBER Sri Wahyuni; Gusfan Halik; Wahyu Sri Wulandari
Jurnal Rekayasa Sipil dan Lingkungan Vol 2 No 02 (2018): JURNAL REKAYASA SIPIL DAN LINGKUNGAN
Publisher : Universitas Jember

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (785.489 KB) | DOI: 10.19184/jrsl.v2i02.6896

Abstract

Puri Bunga Nirwana, Bukit Permai, and Gunung Batu Housings are some of the housings that exist in Sumbersari subdistrict. These housings are the third former residential land that was initially able to rainwater seeped into the land of the free but is now covered by housing buildings. The effect of this case is the water cannot go into the land directly but the weather even in times of flooding rains. Therefore, to overcome this problem, it is necessary to do a study and planning of artificially recharged wells in the area. From the result of research with the basic circle and square pad at Puri Bunga Nirwana Housings for the types of houses with an area of 72 m2, 84 m2, and 105 m2 were made artificial recharged wells with a diameter of 1 m and a depth of 2 m. While at Bukit Permai and Gunung Batu Housings for the types of houses with an area of 75 m2, 90 m2, 101 m2, and 202 m2 were made artificial recharged wells with a diameter of 1 m and a depth of 2 m. And the useful cross-section used on each housing is the square cross-section. Perumahan Puri Bunga Nirwana, Perumahan Bukit Permai dan Perumahan Gunung Batu merupakan beberapa perumahan yang ada di Kecamatan Sumbersari. Ketiga perumahan ini dahulunya merupakan lahan yang awalnya mampu meresap air hujan ke dalam tanah secara bebas akan tetapi kini tertutup oleh bangunan-bangunan perumahan. Hal ini menyebabkan air tidak dapat langsung masuk ke dalam tanah tetapi menggenang bahkan banjir di saat hujan turun. Oleh karena itu, untuk mengatasi permasalahan ini perlu dilakukan perencanaan sumur resapan di daerah tersebut. Dari hasil penelitian dengan penampang lingkaran dan penampang persegi pada Perumahan Puri Bunga Nirwana untuk tipe rumah dengan luas 72 m2, 84 m2, dan 105 m2 dibuat sumur resapan dengan diameter 1,0 m dan kedalaman 2,0 m. Pada Perumahan Bukit Permai dan Perumahan Gunung Batu untuk tipe rumah dengan luas 75 m2, 90 m2, 101 m2 dan 202 m2 dibuat sumur resapan dengan diameter 1,0 m dan kedalaman 2,0 m.dari hasil perhitungan diketahui bahwa penampang yang efektif digunakan pada masing-masing perumahan adalah penampang persegi.
OPTIMIZATION OF WATER ALLOCATION FOR NEW IRRIGATION AREAS USING DYNAMIC PROGRAMS (CASE STUDY BANGOREJO REGENCY OF BANYUWANGI DISTRICT) Bima Setiawan; Wiwik Yunarni Widiarti; Akhmad Hasanuddin
Jurnal Rekayasa Sipil dan Lingkungan Vol 2 No 02 (2018): JURNAL REKAYASA SIPIL DAN LINGKUNGAN
Publisher : Universitas Jember

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (257.564 KB) | DOI: 10.19184/jrsl.v2i02.8368

Abstract

New irrigation area located in Bangorejo Sub-district of Banyuwangi Regency is an irrigation building with an area of ± 5981 Ha of paddy field originating from Karangdoro dam in Tegalsari Sub-district. The Karangdoro dam itself has an area of ± 16,165 hectares of rice fields divided into three service area: Pesanggaran (4381 Ha), Cluring (5945 Ha), and Bangorejo (5981 Ha). This research is focused on New irrigation service area Bangorejo because of the availability of water in the area during the dry season often experience shortage. Therefore, optimization efforts are made using the dynamic program to determine the water requirements for each plant, the optimum planting pattern, the area of cultivable land and the maximum profit. With the application of the dynamic program can be obtained irrigation water requirement, that is enough year when MH = 33,11 m3 / s, MK I = 30,77 m3 / s, MK II = 12,32 m3 / s, normal year at MH = 24 M3 / s, MK I = 29.51 m3 / s, MK II = 17.87 m3 / s, low year at MH = 35.8 m3 / s, MK I = 30.47 m3 / s, MK II = 18,76 m3 / s, and dry year at MH = 63,86 m3 / s, MK I = 33 m3 / s, MK II = 19 m3 / s. Profits derived from the discharge flowing in the New Irrigation area is Rp. 88,818,984,562.42 with an increase of 31.35% in the low year, Rp. 65.318.263.206,83 with an increase of 56,08% for dry year, Rp. 90,239,784,195,27 with 31,87% increase for enough year, Rp. 87.904.986.310,93 with an increase of 23.47% for the normal year. Daerah irigasi Baru yang terletak di Kecamatan Bangorejo Kabupaten Banyuwangi merupakan bangunan irigasi dengan luasan baku sawah ± 5981 Ha yang berasal dari Bendung Karangdoro di Kecamatan Tegalsari. Bendung Karangdoro sendiri memiliki luasan baku sawah ±16165 Ha yang dibagi menjadi tiga wilayah pelayanan, yaitu: Pesanggaran (4381 Ha), Cluring (5945 Ha), dan Bangorejo (5981 Ha). Penelitian ini difokuskan pada daerah irigasi Baru yang berada di wilayah pelayanan Bangorejo karena ketersediaan air di daerah tersebut pada musim kemarau sering mengalami kekurangan. Oleh karena itu dilakukan upaya optimasi menggunakan program dinamik untuk mengetahui kebutuhan air untuk masing-masing tanaman, pola tata tanam yang optimum, luas lahan yang bisa ditanami dan keuntungan yang maksimum. Penerapan program dinamik dapat diperoleh kebutuhan air irigasinya, yaitu tahun cukup pada saat MH= 33,11 m3/det, MK I= 30,77 m3/det, MK II= 12,32 m3/det, tahun normal pada saat MH= 24 m3/det, MK I= 29,51 m3/det, MK II= 17,87 m3/det, tahun rendah pada saat MH= 35,8 m3/det, MK I= 30,47 m3/det, MK II= 18,76 m3/det, dan tahun kering pada saat MH= 63,86 m3/det, MK I= 33 m3/det, MK II= 19 m3/det. Keuntungan yang diperoleh dari debit yang dialirkan pada daerah Irigasi Baru adalah sebesar Rp. 88.818.984.562,42 dengan peningkatan 31,35 % pada tahun rendah, Rp. 65.318.263.206,83 dengan peningkatan 56,08 % untuk tahun kering, Rp. 90.239.784.195,27 dengan peningkatan 31,87 % untuk tahun cukup, Rp. 87.904.986.310,93 dengan peningkatan 23,47 % untuk tahun normal.
THE EFFECT OF USING A COUNTDOWN TIMER ON THE SIGNALIZED INTERSECTIONS PERFORMANCE IN MALANG CITY Tatang Maulana Maliq; Harnen Sulistio; Ludfi Djakfar; Sonya Sulistyono
Jurnal Rekayasa Sipil dan Lingkungan Vol 2 No 02 (2018): JURNAL REKAYASA SIPIL DAN LINGKUNGAN
Publisher : Universitas Jember

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (682.214 KB) | DOI: 10.19184/jrsl.v2i02.6442

Abstract

The high growth of the population in Malang will trigger an increase in the activity of its, resulting in increased traffic. Increased traffic demands will add to traffic congestion problems on roads and intersections. One way of traffic engineering to improve signaled intersection performance is to equip traffic signals with countdown timers. This additional instrument serves to inform the duration of the signal setup time. This study aims to determine the effect of countdown timer use on saturation flow, performance and safety factor signalized intersection in Malang. The paired sample t-teste statistical method is used to see the influence of the countdown timer on saturation flow, and the impact on the performance and safety of the intersection arm. The use of countdown timer can increase the value of saturation flow, so the capacity of the intersection also increased 5-22% with decreasing delay time 5-13 sec/smp. But the less positive impact on the safety factor intersection, because there is an increase in the movement of vehicles before the green time. Tingginya pertumbuhan jumah penduduk di Kota Malang akan memicu peningkatan aktifitas penduduk sehingga berdampak pada meningkatnya lalu lintas. Peningkatan tuntutan lalu lintas akan menambah masalah kemacetan lalu lintas pada ruas jalan dan simpang. Salah satu cara rekayasa lalu lintas untuk meningkatkan kinerja simpang bersinyal adalah melengkapi sinyal lalu lintas dengan countdown timer. Instrumen tambahan ini berfungsi menginformasikan durasi waktu pengaturan sinyal. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh penggunaan countdown timer terhadap arus jenuh , kinerja dan faktor keselamatan simpang bersinyal di Kota Malang. Metode statistik paired sample t-teste digunakan untuk melihat pengaruh countdown timer terhadap arus jenuh, dan dampak pada kinerja serta keselamatan lengan simpang. Penggunaan countdown timer mampu meningkatkan nilai arus jenuh, sehingga kapasitas lengan simpang juga mengalami peningkatan 5-22% dengan penurunan waktu tundaan 5-13 detik/smp. Tetapi kurang berdampak positif terhadap faktor keselamatan simpang, karena terjadi peningkatan pergerakan kendaraan sebelum waktu hijau.
ANALYSIS OF ROAD SAFETY IN THE BALURAN STREET KM SBY 230 - 231 WITH ROAD SAFETY AUDIT Nur Azizah; Akhmad Hasanuddin; Sri Sukmawati
Jurnal Rekayasa Sipil dan Lingkungan Vol 2 No 02 (2018): JURNAL REKAYASA SIPIL DAN LINGKUNGAN
Publisher : Universitas Jember

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (304.222 KB) | DOI: 10.19184/jrsl.v2i02.8697

Abstract

The Baluran Street Sumberejo Village Banyuputih Districts Situbondo Districts KM SBY 230-231 is categorized as block spot area with 15 accident to 6 dead, 6 people seriously injured (LB) and minor injuries (LR ) 21 people as well as the material loss of Rp113.250.000,00 during the year 2015-2017. The purpose of this study is determined to the factor accident and provided recommendation for handling road safety in the case of traffic accidents. The road safety analysis data used are road safety audit data and accident data released by Unit Laka Lantas Polres Situbondo in 2017. The result of road safety analysis indicates that several road facilities are categorized as “dangerous” and/or “very dangerous” which shall be improved to reduce traffic accident potential. The improvement may includes (1) the geometric aspect of the road, including stop visibility, sight distance to overtake, bend radius, vertical ramp, critical length, vertical bend length, stop visibility at vertical arch, different shoulder elevation road to pavement edge; (2) pavement aspect, including hole and crack; and (3) the complementary aspects of the road including the speed limit at the corner, climbing sign, sign of descendant, anticipatory prohibition sign, bend sign, double bend sign, and road marking. Jalan Raya Baluran Desa Sumberejo Kecamatan Banyuputih Kabupaten Situbondo KM SBY 230-231 merupakan lokasi rawan kecelakaan yang mengalami 15 kejadian kecelakaan dengan jumlah korban meninggal dunia (MD) sebanyak 6 orang, korban luka berat (LB) 6 orang dan korban luka ringan (LR) 21 orang serta kerugian materi sebesar Rp113.250.000,00 selama tahun 2015-2017. Tujuan penelitian ini yaitu untuk menentukan faktor penyebab kecelakaan dan memberikan rekomendasi penanganan keselamatan jalan pada kasus kecelakaan lalu lintas. Data analisis keselamatan jalan yang digunakan adalah data hasil audit keselamatan jalan dan data kecelakaan yang dikeluarkan oleh Unit Laka Lantas Polres Situbondo tahun 2017. Hasil analisis keselamatan jalan menunjukkan bahwa beberapa bagian fasilitas jalan berada dalam kategori “bahaya” dan atau “sangat berbahaya”, yang harus segera diperbaiki untuk memperkecil potensi terjadinya kecelakaan, yaitu: (1) aspek geometrik jalan yang meliputi jarak pandang henti, jarak pandang menyiap, radius tikungan, landai vertikal, panjang kritis, panjang lengkung vertikal, jarak pandang henti pada lengkung vertikal, beda elevasi bahu jalan terhadap tepi perkerasan; (2) aspek perkerasan jalan yang meliputi kerusakan berupa lubang dan retak; dan (3) aspek pelengkap jalan yang meliputi rambu batas kecepatan di tikungan, rambu tanjakan, rambu turunan, rambu larangan mendahului, rambu tikungan, rambu tikungan ganda, dan marka jalan.
EFFECT OF EARTHQUAKE LOAD ON THE STRUCTURE OF THE HIGHWAY BRIDGE WITH I-GIRDER PRESTRESSED CONCRETE IN THE EVENT OF INACCURACIES IN PRESTRESSING LOSS PREDICTIONS Pujo Priyono; Indra Nurtjahjaningtyas
Jurnal Rekayasa Sipil dan Lingkungan Vol 2 No 02 (2018): JURNAL REKAYASA SIPIL DAN LINGKUNGAN
Publisher : Universitas Jember

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (257.569 KB) | DOI: 10.19184/jrsl.v2i02.8016

Abstract

In planning a highway bridge girder using prestressed concrete, it must pay attention to two design categories, namely strength and service. Problems have arisen since the existence of earthquake resistance regulations for road bridges, so planners must calculate the amount of deflection and stress that occurs in the upper structure due to earthquake loads, which must be smaller than the deflection and voltage permits required by regulations. All of that was also greatly influenced by the accuracy of the predicted loss losses for prestressed concrete girders. The purpose of this study was to conduct a study which could be a solution for how to actually treat a good design, for the I-Girder design of prestressed concrete used as a highway bridge girder in the event of inaccurate prediction of loss of pressure during an earthquake, resulting in two design categories strength and service ability can be considered all well. The methodology of this study is to make as a starting point the prestressed concrete I girder whose dimensions are capable of being a highway bridge girder with a span of 30 m to 40 meters with standard loading for loading BM 100. For span bridges that have 100% prediction accuracy, use as a basic benchmark of deflection and stress values that occur for the type of combination of loads that have earthquake loads, then with the same span, varied values of inaccurate predictions lose pre-stress and analyzed deflection and stress values that occur for types of load combinations that have earthquake loads varied earthquake regions 1,2, 3 and 4, for medium soil types. The results of the study show that the greater the percentage of inaccurate prediction of loss of pressure, the greater the deviation ratio of deviations both deflection, upper fiber stress and lower fiber stress occur in the field. Which, if the prediction of losing pre-pressures is smaller than the actual one, then the level of the deviation ratio of the allowable deviation increases as well as vice versa. Also, predicting pre-suppression voltage loss that is located on the side greater than the actual loss of pressure that occurs will be on the part of the party that is harmful to the ability of service and the permissible power, when an earthquake occurs.
PEAK DISCHARGE ESTIMATION OF WELANG WATERSHED IN PASURUAN REGENCY Andreyan Febriyanto; Entin Hidayah; Gusfan Halik
Jurnal Rekayasa Sipil dan Lingkungan Vol 2 No 02 (2018): JURNAL REKAYASA SIPIL DAN LINGKUNGAN
Publisher : Universitas Jember

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (698.322 KB) | DOI: 10.19184/jrsl.v2i02.6906

Abstract

Peak runoff has an important role in flood control.In flood control, the data of peak runoff is needed to anticipate the flood and rain fall modeling estimation is required with the help of HEC-HMS Software. From modeling result on February 3, 2007 researcher got calibration value of simulation of peak discharge 17,9 and peak discharge observation is 16,7 with a value of effectiveness (Nash) of 0.873. Model validation test on 9,10 February and 7 March 2007 resulted in value (Nash) of 0.826, 0.742 and 0.656. Debit puncak mempunyai peranan penting dalam pengendalian banjir. Dalam pengendalian banjir, data dari limpasan hujan dibutuhkan untuk mengantisipasi banjir dan pemodelan estimasi curah hujan dibutuhkan dengan adanya bantuan dari Software HEC-HMS. Hasil pemodelan pada tanggal 3 Februari 2007 didapat nilai kalibrasi simulasi debit puncak sebesar 17,9 m³/s dan observasi debit puncak sebesar 16,7 m³/s dengan nilai efektifitas (Nash) sebesar 0,873. Uji validasi model pada tanggal 9,10 Februari dan 7 Maret 2007 menghasilkan nilai (Nash) sebesar 0,826, 0,742 dan 0,656.
PERFORMANCE COMPARISON OF LASTON AC-WC BASED ON AGGREGATE GRADATION SPECIFICATIONS Devi Yulita Metasari; Akhmad Hasanuddin; Dewi Junita Koesoemawati
Jurnal Rekayasa Sipil dan Lingkungan Vol 2 No 02 (2018): JURNAL REKAYASA SIPIL DAN LINGKUNGAN
Publisher : Universitas Jember

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (577.485 KB) | DOI: 10.19184/jrsl.v2i02.7567

Abstract

Laston AC-WC is the outer layer of the pavement that is directly related to the outside, so a strong mixture is required. One of the major effects is the aggregate gradation.This experiment aims to find out the comparison of Laston AC-WC performance between mixtures used aggregat egradation above and below the restriction zone. Each mixture used 6 variations of asphalt content and there were 3 specimens on each variation of bitumen content. The asphalt contents used were 5,5%; 6%; 6,5%; 7%; 7,5% dan 8%. From the results of the experiments, the mixture with the aggregate above the restriction zone at 7% and 7.5% asphalt content had a density value of 2.13 gr / cc and 2.12 gr / cc respectively; VMA value of 15.49% and 15.91%; VFA values ​​of 80.48% and 79.98%; VIM value of 3.16% and 3.18%; stability value of 3013.58 kg and 2332.57 kg; flow value of 2.47 mm and 2.18 mm; as well as MQ values ​​of 1222.25 kg / mm and 1184.59 kg / mm. While on the mixture with the aggregate under the restriction zone in the asphalt content of 7% and 7.5% obtained density value of 2.11 gr / cc and 2.14 gr / cc; VMA value of 17.21% and 16.3%; VFA value of 71.21% and 78.65%; VIM value of 4.99% and 3.49%; stability value of 2518,75 kg and 3234,72 kg; flow values ​​of 2 mm and 2.07 mm; as well as the MQ value of 1259.37 kg / mm and 1623.54 kg / mm. From the results are analyzed Paired T test and found that the value of flow has a significant difference. The high flow rate was found in the mixture with the aggregate above the restriction zone at 7% asphalt content, so this mixture is more durable due to good flexibility. Laston AC-WC merupakan lapisan terluar perkerasan yang berhubungan langsung dengan keadaan luar, sehingga dibutuhkan campuran yang kuat. Salah satu yang berpengaruh besar adalah gradasi agregat yang digunakan. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui perbandingan kinerja laston AC-WC antara campuran yang menggunakan gradasi di atas dengan di bawah daerah larangan. Penelitian ini dilakukan terhadap campuran laston AC-WC. Masing-masing campuran menggunakan 6 variasi kadar aspal dan terdapat 3 benda uji pada setiap kadar aspal. Kadar aspal yang digunakan adalah 5,5%; 6%; 6,5%; 7%; 7,5% dan 8%. Dari hasil penelitian, campuran dengan agregat di atas daerah larangan pada kadar aspal 7% dan 7,5% memiliki nilai density berturut-turut sebesar 2,13 gr/cc dan 2,12 gr/cc; nilai VMA sebesar 15,49% dan 15,91%; nilai VFA sebesar 80,48% dan 79,98%; nilai VIM sebesar 3,16% dan 3,18%; nilai stabilitas sebesar 3013,58 kg dan 2332,57 kg; nilai flow sebesar 2,47 mm dan 2,18 mm; serta nilai MQ sebesar 1222,25 kg/mm dan 1184,59 kg/mm. Sedangkan pada campuran dengan agregat di bawah daerah larangan pada kadar aspal 7% dan 7,5% didapatkan nilai density sebesar 2,11 gr/cc dan 2,14 gr/cc; nilai VMA sebesar 17,21% dan 16,3%; nilai VFA sebesar 71,21% dan 78,65%; nilai VIM sebesar 4,99% dan 3,49%; nilai stabilitas sebesar 2518,75 kg dan 3234,72 kg; nilai flow sebesar 2 mm dan 2,07 mm; serta nilai MQ sebesar 1259,37 kg/mm dan 1623,54 kg/mm. Dari hasil tersebut dilakukan analisa Uji T Berpasangan dan didapatkan bahwa nilai flow memiliki perbedaan yang signifikan. Nilai flow yang tinggi terdapat pada campuran dengan agregat di atas daerah larangan pada kadar aspal 7%, sehingga campuran ini lebih tahan lama dikarenakan memiliki kelenturan yang baik.

Page 1 of 1 | Total Record : 8